Sunday, 18 May 2014

Hanged

Before I was in love, I have a list on what kind of BF I want. Well, I never knew since when, a person who is out of my league made me abandon my list.
在还没恋爱时,我把男友条件在脑海列了一堆。可是不知道什么时候,有那么一个人就让我那个被列出来的条款遗忘了。

Maybe because it was first love that it sped up what's between us.
也许是初恋在作祟,让一切都来得很快。让两个在疗伤的人,相怜相惜,好让彼此都能从暗恋的情伤走出来。

Maybe it's the adrenaline rush that we thought it was love and would last forever.
也许是那几次的怦然心动就让我们以为就可以这样过一世。

However, been there done that, I somehow realize it was really enough to just know that the few beautiful moments, you were there to share.
然而,经历过才会发现有些东西重要的是在过程。只要记得那场一起看过的烟花,那一幕有你陪伴的夕阳,这种平静的爱情,淡淡的回忆就很美丽。

Maybe love is simple, maybe not. When love is replying, it's addicting. That's what makes love so beautiful.
也许爱情不需要那么复杂,只要相爱就行。经历了,才知道相爱没那么容易,才会让人着迷。相爱同时相惜更是难能可贵。

If you were here, or I were there, would it be different? Well, I never know how's the road not taken.
有时候会想,独自站在这里的我如果现在身边有你,又不一样吗?可是人生没有如果

Love is a two-faced bitch.
爱情有时像闪雷,会让你一击毙命,也会让人着迷。



In relationship, sometimes hard work doesn't pay off.
交往到后来,我发现原来我的爱情虽然经过双方努力但还是并不理想。

So, I left. I thought I can get through it, I also thought I cannot.
于是我离开了。我以为分手很容易就过去,我也一度以为我走不出伤痛。

Sun sets in paradise, but the starry night is a blanket to the people that sees that.
太阳下山了,夜晚降临。我才发现星空的绚丽,追逐太阳的热情还不如静静地沉溺在这种宁静。

Who are those people who really made it to the end with you?
说陪你熬夜的,有几个真的能够陪你熬完这个夜呢?你问我后悔吗?没有。这让我这一生会有的只是很多很多很多的遗憾。

We always forgot that we're human, and that we are here because of love.
可笑的是,在爱情里我们都高估了自己。

Appreciation, is the new beginning of gaining something.
珍惜,其实才是拥有的开始。可是有时候我在想,离开我你会不会太寂寞? *笑

No comments:

Post a Comment